Navn:
Sted: Amager, Copenhagen, Denmark

onsdag, oktober 04, 2006

Udfordring #1 og #2

(To ugers udfordring: Turpas og fyrfadslys.)
Der er to mennesker, der har haft 'turpas' til mig og mit liv (og vice versa) i alt for lang tid. Følelsesmæssigt har det været lidt af en rutsjebanetur. Som oftest har det været rigtig rart, og jeg har været glad. Men selvom man bilder sig selv andet ind, kan man ikke undgå at blive følelsesmæssigt involveret, og når begge "idylliske kodakbilleder" falmer og bliver til fatamorganaer, følger også en del mindre nedture. Jeg har ikke tidligere sat det ordentligt i perspektiv, -har nok ikke ønsket det, og derfor har jeg heller ikke fået sat noget begreb på vores indbyrdes forhold, men nu er det gået op for mig, og nu skal det være slut!!

Jeg ønsker ikke middelmådige løsninger. Discount 'fyrfadslys', der giver varme og romantik i en kort rum tid, men som brænder ud og efterlader scenariet koldt og fugtigt, i et mærkeligt lys og med en gusten lugt. Jeg vil have langtidsholdbarhed og kvalitet...som er formet af den flydende væske, man kunne kalde kærlighed, respekt, engagement og fordybelse.

Mit problem er jo nok i realiteten, at jeg har svært ved at sige farvel. Når først et menneske har fået en plads i mit hjerte, giver jeg meget nødigt slip. Jeg føler, at jeg mister en legemsdel, når det sker. Det er en ting, jeg skal lære; det ved jeg, for det ER nødvendigt!
-Og jeg er igang!!!

9 Comments:

Anonymous Anonym said...

Der er mange ting vi gør og lader andre gøres mod os uden egentlig at kunne forklare hvorfor! Mange ting får lov til at ulme uden at vi tager os synderligt meget af dem, måske fordi vi har for travlt, måske fordi det gør for ondt. At give slip er en del af at leve, og man er nødt til at ville give slip, det er ikke nok at man bare siger, at man har gjort det. En klog person har vist engang sagt at man er nødt til at elske sig selv, før man kan elske andre.....

Jeg er altid frisk på en snak eller tavs indtagelse af en pose Werters... ;)

onsdag, oktober 04, 2006 7:48:00 AM  
Anonymous Anonym said...

Dyre løsninger er klart at foretrække fremfor de billige. Kvaliteten er højere, skidtet går ikke nær så ofte op i syningen, og så smager de altså for det meste bare lige den tand bedre...

onsdag, oktober 04, 2006 8:43:00 AM  
Anonymous Anonym said...

De dyre løsninger er bare så forbandet dyre.

Tak for et dejligt indlæg og fordi du var med..

onsdag, oktober 04, 2006 7:46:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Bjørnskou: Det er der, og jeg er i mit stille sind nået til den konklusion, at det altid handler om angst!
At give slip er sundt. Eller..hvis man vender den om - at være uafhængig (til et vist punkt) er sundt! Til syvende og sidst har man kun sig selv, og det VED jeg..så skal jeg lære at leve med det ;)
Tusind tak, morfar!! Det er jeg glad for at vide :)

Nick: Der er vi bestemt meget enige! Jeg ER også begyndt at handle i Irma :P

Big A: Det var så lidt! Og tak for, at jeg måtte være med!

Femme fatale: Det ER anstrengende og frustrerende og energikrævende!!!
HAHAHA - var den møntet på mig? Jeg har altså bare haft virkelig meget at se til! :D
Jo, men har du grund til at skulle det? Det har du da ikke fortalt noget om! HAHAHAHAHA -du har så evigt ret - en mastodontMona!!!!

torsdag, oktober 05, 2006 7:48:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Nogen gange skal man foretage en hovedrengøring. Ting med skår i kan man lige så godt kyle ud og erstatte med noget nyt. De gamle ting bliver alligevel aldrig som da man købte dem. Hvilket får mig til at tænke på "Power of Goodbye" med Madonna. God sang egentlig.

fredag, oktober 06, 2006 2:52:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Chuck: Du har ret!!! Og jeg arbejder virkelig på det! Prøver!!
Men du ved også, at de gamle ting 'vokser på en'. De har en fast plads og man er tryg ved dem. Det er undskyldning med undskyldning på, det ved jeg - og logisk set ved jeg, at det "bare handler om" at være konsekvent, men det er logik, og den lever som bekendt sit liv lidt isoleret.
..Men jeg tror på det! Det kommer!!

fredag, oktober 06, 2006 6:59:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Selvfølgelig kommer det. Hvad blev der forresten af Quizklubben?

lørdag, oktober 07, 2006 6:49:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Mr. Norris: Indtil videre er vi dig, mig og Alice - og fik jeg fortalt, at det er hver anden onsdag? Hmm..tror liige vi skal snakke sammen!

søndag, oktober 08, 2006 7:08:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Og det er i denne uge! I må hellere træne godt. Det skulle jo nødig ende helt galt den første gang ;).

mandag, oktober 09, 2006 8:49:00 PM  

Send en kommentar

<< Home