Navn:
Sted: Amager, Copenhagen, Denmark

tirsdag, september 05, 2006

Føljeton # 1

Hele dagen igår gik jeg og ledte efter et ord, der er dækkende for min fornemmelse i kroppen og nu, endelig, har jeg fundet det.
"Skuffet"
-Som en lille pige, der har glædet sig til turen i Tivoli, men da morgenen kommer, og hun slår øjnene op, regner det uden for, og hun kan se på mor og far, at "Tivoli bliver en anden dag".

"Skuffelsen" er en alt for dominerende følelse. Der er ikke rigtig plads til andre. Og i kølvandet på skuffelsen følger en del bivirkninger: dårligt humør, træthed, manglende evne til at glæde sig over andet, nedsat lyst til social aktivitet og indadvendthed.
Jeg har åbenbart haft nogle forventninger, jeg ikke har været bevidst om. Derfor kommer gråvejret lidt bag på mig, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal lade skyerne vige for solen.
Well, uanset hvad er det vel et skridt i den rigtige retning, når jeg kan definere og sætte ord på...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Uden at lyde helt som den flommede Dr. Phil, er det vel meget naturligt at man ind imellem føler sig lidt nedtrykt og skuffet. Der kan være tusindevis af grunde, Mangel på nærhed, savn, at man ikke har gjort nok for at glæde sig selv osv.
Det er ikke altid nemt at finde ud af, og i mange tilfælde tror jeg heller ikke, at man nødvendigvis SKAL finde ud af det.
Det er okay at være trist og grå, også uden grund! Jeg afskyr mennesker, der "altid" er glade og positive, for sådan nogle findes ikke i den virkelige verden.
Tænk i stedet på den morgen hvor du vågner op og smiler over hele ansigtet uden egentlig at vide hvorfor.
Husk på at en god velment krammer altid kan lette lidt på tågen... så KRAAAAAMMMMMER... :o)

Okay... der gik sgu Dr. Phil i den.. Beklager...

torsdag, september 07, 2006 8:32:00 AM  
Blogger cyclonebill said...

Jep, jeg tror altså jeg er enig med Bjørnskou... Hvis du er indadvendt en hel uge, så pyt! Livet har sine opture og nedture, og en skuffelse er jo ikke ligefrem en depression. Svælg lidt i det, se en corny kærlighedsfilm og drik noget nescafe.

torsdag, september 07, 2006 9:39:00 AM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Tak begge to!! I nogle tilfælde synes jeg også, at det er det sundeste, at give sig selv lov til at være depri; og det har jeg valgt denne gang. Det er rart, ikke at skulle være andet, end det man er!

torsdag, september 07, 2006 12:49:00 PM  

Send en kommentar

<< Home