Navn:
Sted: Amager, Copenhagen, Denmark

søndag, oktober 01, 2006

Mosaik #1

Jeg ænsede ikke regnen eller mit våde tøj eller noget som helst andet, da jeg kørte hjem til aften. Blikket var det eneste vågne og tilstedeværende i min fysiske væren. Under huden oplevede jeg et tiltrængt stormvejr; bølger af billeder og fragmenterede sætninger og løse ord blev slynget rundt, og forvirret og overrasket forsøgte jeg at sætte det hele i system. Jeg aner ikke hvor det kom fra eller hvordan, men jeg ved godt hvorfor, og jeg har ventet på det og hilser det velkommen.
Jeg har i lang tid ikke kunne formulere een eneste reel tanke. I et hav af fortvivlelse og frustration har jeg haft mistet mit ordforråd og min evne til at fokusere, og det har været svært at føle sig stum, når der er kaos bag den tynde hud.
Til gengæld har det mistede mæle tvunget mig til at vende blikket indad, og jeg har derfor haft 'forpuppet' mig i en rum tid.
Tingene er stadig ikke på plads. Langt fra, vil jeg sige, men jeg føler, at jeg vokser. Jeg tvinger mig selv til at tage skridt, der er ubehagelige, men som er nødvendige og jeg prøver at holde fast i bevidstheden om de ting, der skal arbejdes på. Det er hamrende udmattende, men det har affødt noget godt, for lige nu er jeg 'grundglad'. Der er mange ting, som jeg absolut ikke er tilfreds med og som 'normalt' ville ødelægge en del, men jeg kan ikke lade være med at smile, og inde i dybet hersker en meget ukendt ro. Jeg forstår det ikke, men jeg nyder det.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det lyder også som en god ting. Nyd det i fulde drag. :)

mandag, oktober 02, 2006 11:55:00 AM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Nick: Jo, tak! Det gør jeg skam også :)
Femme fatale: Jeg aner ikke hvad det betyder at være voksen; jeg har aldrig kunnet definere det begreb, men måske du har ret! Det er hamrende svært at lytte til sig selv. Jeg har tit haft problemer med at acceptere fakta, fordi jeg vil have det til at være anderledes - altså fordi jeg har haft et andet og 'kønnere' billede i min fantasi, men det er blandt andet det, jeg prøver på at undgå nu.
Ehm, giver det mening? Synes det virker lidt indforstået!

mandag, oktober 02, 2006 2:09:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Ja!! Og det er det mest fantastiske!! Jeg har aldrig oplevet den slags ro før: Selvom alting ikke er ok, er alting ok! ;)

mandag, oktober 02, 2006 2:38:00 PM  

Send en kommentar

<< Home