Navn:
Sted: Amager, Copenhagen, Denmark

mandag, juni 12, 2006

Lukket og låst

Igår fjernede jeg de sidste rester af 'dobbelt' fra min dobbeltseng. Nu er det ikke vores seng, men min!

Det er fem måneder siden. Han ringer stadig og snakker om 'skæbne', og om 'hvor gode vi var sammen'. Jeg har været udmattet i fem måneder. Har skullet finde mig selv og min krop igen. Har skullet vænne mig til tanken...

Han ringede forleden. Snakkede om 'os' og 'det' i to timer. Alt hvad 'det' angår, gør mig øjeblikkelig træt. Jeg nærmest døser hen, når han nærmer sig emnet. Min krop kan ikke ikke acceptere og ikke tilgive. Ikke nu.

I fem måneder har jeg skulle høre på ham, forstå ham, trøste ham og sætte mig i hans sted. Forleden fik jeg nok. Jeg sagde til ham, at det aldrig nogensinde ville blive os igen - at det ALDRIG ville ske. Og afsluttende at jeg syntes, hvis han havde så svært ved at forstå eller acceptere det, at han skulle være sammen med en anden.
Den sved. Jeg var ikke selv overbevist, men sagde det for at skubbe ham væk; for at han kunne forstå alvoren. Jeg ved, at den var ufin, men i situationen var den mit eneste våben. "Jeg elsker dig ikke længere", ville ikke være nok. Han ville ikke tro på mig.

..Det virkede. Både for ham og mig.

Igår da jeg 'rensede' min seng slog det mig, at jeg er fri. Det var som om, at brikken faldt på plads. Jeg blev overbevist.
Hvilken befriende fornemmelse!!

31 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kære søs.

Jeg er glad for at din brik endelig nåede frem. Det vil kun bringe godt med sig.
Jeg vil støtte dig uanset hvad der sker.

Kys og kærlighed fra din lillesøster

mandag, juni 12, 2006 4:51:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Der findes vel egentlig ikke rigtigt og forkert, så længe man er ærlig, og gør de ting der føles rigtigt. Sådan lever jeg. Men det er super at du fandt den 'rigtige' brik, 5 måneder er følelsesmæssig lang tid at lede...

mandag, juni 12, 2006 6:39:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Søs: Jeg har aldrig, -og vil aldrig tvivle på, hvor jeg har jer..og jeg ved også, at I er MEGET glade for, at brikken faldt på plads! I har intet at frygte. Det håber jeg, at I stoler på nu!? :)

Bjørnskou: Fem måneder er lang, men nødvendig tid. Jeg sørgede jo.
I mellemtiden har jeg egentlig hele tiden vidst, hvor brikken gemte sig, men det var som om, jeg ikke kunne nå den. Eller ikke ville nå den.
Det har føltes rigtig hele tiden og det er derfor, jeg har valgt, som jeg har! Man kan ikke leve med det modsatte. Jeg kan i hvert tilfælde ikke!

mandag, juni 12, 2006 7:49:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Ikke lang tid ment som noget negativt, det er bare hårdt at komme igennem... Det er noget man må gøre alene før eller siden før det heler og føles godt. Brugte et år og en masse sider på bitretanker, før jeg så lys i mørket.

mandag, juni 12, 2006 8:00:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Så det har været en slags terapi at oprette og dagligt at opdatere den blog!? Pudsigt, det snakkede jeg lige med læsegruppen om i dag!

mandag, juni 12, 2006 8:09:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Tror at folk starter blogs af mange forskellige årsager, men personligt er det bare lækkert at have et sted at gøre af sine tanker. Et mentalt fjernlager om man vil.. :o)

mandag, juni 12, 2006 8:17:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Man kan også se det som en snegleagtig måde at chatte med nysgerrige mennesker på... :o)))

mandag, juni 12, 2006 8:18:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

HAHAHA
Ja, det er en MEGET snegleagtig version!! ;0)

mandag, juni 12, 2006 8:21:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Kun lige niveauet over den gode gammeldags brevdue, som jeg faktisk flere gange har overvejet..

mandag, juni 12, 2006 8:26:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

HAHAHAHAHA..
Brevduen holder bestemt!! Du må meget gerne overveje det igen. Jeg elsker håndskrevne breve..;0)

mandag, juni 12, 2006 8:31:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Ja men efter det der mail og sms kom frem (tror stadig kun at det er en modedille, der går over) er duen nok blevet for buttet til at flyve så langt.. Har måttet forstærke dens siddepind 3 gange med gaffa.... :o)

mandag, juni 12, 2006 8:34:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

AAAAHAHAHAHAHA

Pokkers...
Ja, for søren. Der er langt fra Benløse til Amager!

Meeen øeh, jeg har lige taget et intensivt aftenskolekursus i at morse.
Jeg ved ikke om det er en mulighed? Hvor stærk er du i det? ;0)

mandag, juni 12, 2006 8:42:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Som 'gammel' sergent i hæren er jeg som sådan pivlækker til at morse. Så det er da helt sikkert en mulighed.. er måske lidt rusten, meeeen der er nok større held med det end med duen...

mandag, juni 12, 2006 8:46:00 PM  
Anonymous Anonym said...

-.. . -

. .-.

... -. - --. .-.. .

.- --. - .. --. -

mandag, juni 12, 2006 9:00:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej søs.
Jeg frygter intet. Hvad der er rigtig for dig, er rigtigt for mig.
Kys

mandag, juni 12, 2006 9:31:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

...- .-.- .-. .-. .

. -. -..

-.. . -!!

mandag, juni 12, 2006 9:36:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Du er en skat, søs!!

mandag, juni 12, 2006 9:37:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

-/---//-.-/-./---/.--./.--././.-./...//-/../.-..//-../../--./..--./..--./ !!

mandag, juni 12, 2006 10:03:00 PM  
Anonymous Anonym said...

-././.---//.---/./--.//...-/../.-..//--././.-./-././/-.././.-../.

mandag, juni 12, 2006 10:43:00 PM  
Anonymous Anonym said...

-/.-./---/.-.//-../..-/./-.//./.-.//..../..-/.-./-/../--././.-././/---.../-....-/-.--.-

mandag, juni 12, 2006 10:51:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

.---/./--.//-/.-./---/.-.//-../..-//..../.-/.-.//.-././-/..--.//.../-.-/.-/.-..//...-/..//.--./.-./---./...-/.//-.././-./..--..//.../.--.-//-../..-//-.././.-.././.-.//.-../../--././..-./.-././--//-../../-././/-.-/-./---/.--./.--././.-./.../..--./..--.//.---/./--.//./.-.//../--/.--./---/-././.-././-/..--.//*u*/-.--.-/

mandag, juni 12, 2006 11:09:00 PM  
Anonymous Anonym said...

.-../.-/-..//---/...//-.../.-/.-././/.--./.-./---./...-/.//-../..-/./-.//*u*/---/-.--.-/
---/--.//..././.-../...-/..-./---./.-../--././.-../../--.//-.././.-.././.-.//.---/./--.//-../.-//--/../-././/-.-/-./---/.--./.--././.-./.../.-.-.-//

mandag, juni 12, 2006 11:33:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

---/-.-/.-/.---/.-.-.-//-../..-//.../-.-/-.--/-.././.-.//-.././-.//.-/..-./.../-/./-../--..--//---/--.//.../.--.-//--/.--.-//...-/..//..././/---/--//-.././-.//-./.--.-/.-.//..-./.-././--/..--.//-.-/.-/-.//-.././-.//.-../../-.././/---./.-../..--../

mandag, juni 12, 2006 11:36:00 PM  
Anonymous Anonym said...

..././.-../...-/..-./---./.-../--././.-../../--./.-.-.-/.-.-.-//-.././-//./.-.//-../.-//./-.//-../..-/.//--/./-..//--./---/-..//.../--/.-/--./--..--//---./.-../--/.-/...-/.//---/--.//..-./.-../---/.../..././-.././/..-./.---/./.-./.-.-.-//.../-.-/.-/.-..//.-../../--././/...-/.-.-/-.-/-.-/.//-.-/.-./.-.-/./-//---/--.//..../.-/...-/.//.../-.-/.-././...-/./-//./-.//.-../.-/.--.//-/./-.-/.../-//.../.--.-/.-.-.-/.-.-.-/.-.-.-//*u*/---/-.--.-/

mandag, juni 12, 2006 11:45:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

---/-.-/..--.//.---/./--.//...-/./-./-/./.-.//.../.--./.-.-/-./-../-/..--./..--.//---.../-----/-.--.-/

mandag, juni 12, 2006 11:58:00 PM  
Anonymous Anonym said...

...././/...././/...././/.-.-.-/.-.-.-/.-.-.-//-.././-.//-../..-/.//-./.--.-/.-.//.---/---//.-/-//-../---.//../-./-.././-.//-.././-.//-./.--.-/.-.//-/../.-..//.-/--/.-/--././.-./.-.-.-/.-.-.-//..-./.-.././.-././/--./.-/-./--././.-.-.-/.-.-.-/.-.-.-//

tirsdag, juni 13, 2006 12:02:00 AM  
Anonymous Anonym said...

Hey Iben

Jeg er utrolig glad på dine vegne! Den slags brikker findes desværre ikke på mit skakbræt. Ingen oversete bønder der pludselig kunne blive til en dronning og vende alt på hovedet. Kun en forviret springer der afmægtig i slutspillet og derfor uden held forsøger at beskytte den nødstedte regent. Og hvad er en konge uden et rige? - Indbildsk?

Men glæder mig til at se dig i morgen, i hvert fald. Morgengryet byder forhåbentlig på et nyt spil, hvor vi har chancen for at spille med større omtanke og bedre forsvarsmekanismer...

Ses!

Knus, Marie

tirsdag, juni 13, 2006 11:40:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Hej Marie

Har du læst 'billedbogen' på din blog? Jeg håber den hjælper lidt på humøret!

Er frisk på et nyt spil! Men skal vi så ikke ændre reglerne? De nuværende er så kedelige..og 'fri vilje' er jo heldigvis een af de mange goder ved livet;0)

Glæder mig til endnu en konstruktiv arbejdsdag med dig i morgen!

Lammekram

onsdag, juni 14, 2006 9:51:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Iben du er den bedste!

Marie er glad for veninderne! Jeg glæder mig til at lege med dig imorgen (idag...). Jeg kan ellers godt lide skak, men mon ikke nederlaget primært skyldes jeg har valgt en for uforudsigelig modstander. Det kan ingen spille mod. I hvert fald ikke med mine færdigheder.

Anyway, måske jeg skulle konvertere til Pictionary, det syntes at være en af mine talenter...;o)

Ses

Musseknus og kaffegrums
Marie

torsdag, juni 15, 2006 2:40:00 AM  
Anonymous Anonym said...

Kære iben ud over de åndelige og betænksomme ting jeg selvfølgelig kunne skrive til dit indlæg er der i særdeleshed en ting der presser sig på..
Har du ventet så lang tid med at skifte dit sengetøj?!

fredag, juni 16, 2006 2:09:00 AM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Ja, Arendse..jeg har brugt det samme sengetøj i fem måneder!! :P Faktisk skiftede jeg det ikke. Det meldte sig ind i en fagforening og gik derefter selv ned i vaskekælderen. Efter omstændighederne, altså nu hvor det havde organiseret sig, var der ikke noget, jeg kunne gøre!!

søndag, juni 18, 2006 11:14:00 PM  

Send en kommentar

<< Home