Navn:
Sted: Amager, Copenhagen, Denmark

mandag, maj 15, 2006

GODT at man ikke er fordomsfuld

På vej hjem fra Hovedbiblioteket bliver jeg 'antastet' af to STORE mænd i en STOR sort bil. Den ene, med en klump hash imellem fingrerne, og den anden, STORsmilende ved førerens side. Jeg, som i lang tid har opholdt mig inden døre og ikke været i 'nærkontakt' med mænd, bliver sparket fuldstændig ud af kurs og tænker *hvad vil de bøller?*

Føreren (i kender typen: Mørkhåret, solbrændt, solbriller og iført en sort tætsiddende t-shirt: Hej, hvordan går det?
Mig *Bliv nu grønt, bliv nu grønt*: (Smilende) Joo, tak! Udemærket! Og dig?
Han: Jo, det går fint! Hva' så. Er du lige kommet fra jobbet?
Mig *ser uroligt ned på den STORE klump i hans skød*: Nej, jeg arbejder ikke!
Han: (Grinende) Nåeh, hvad laver du så?
Mig *Hold kæft hvor er den stor*: (Smilende) Jeg studerer!
Han: Nå, det er da fedt nok, er det ikke?
Mig *Han kan sgu da ikke køre med sådan en kæmpe koger på* Joo, det er fedt nok!
Mig: Hvad laver du?
Han (grinende..hvilket jeg ikke forstår - der må ligge noget under): Jeg er chauffør!
Mig: *Smilende*:Nåeh! *Sikkert håndlanger for een eller anden STOR og farlig kanon*

Lyset bliver grønt, og jeg kører.

*Nå, de var da meget søde*

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Iben din labre larve.

Jeg må give Nick ret i at der er lidt modstrid i din fortælling om klumpens placering, med mindre den store klump der gav anledning til din fascination og forargelse var ef en ganske anden og langt mere interesant substans...;o)

Håber I får skrevet en masse og at vi snart ses!

Knus Marie

tirsdag, maj 16, 2006 12:34:00 AM  
Anonymous Anonym said...

Der skulle naturligvis stå 'af' og ikke 'ef'. Jeg har i øvrigt angivet adressen på min (ret beskedne og lidet kommenterede) blog denne gang.

Hyg og hejsa

Marie

tirsdag, maj 16, 2006 12:38:00 AM  
Blogger Frederik Lyng said...

Hahaha! Fed historie. Nogle dage sker den slags ting bare, og himlen bliver lilla og alle har deres tøj omvendt på.

tirsdag, maj 16, 2006 11:25:00 PM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

*G* Om hvorvidt føreren, som sad med hash'en i sine hænder (i skødet), har en 'stor klump', er jeg ikke klar over. Nåede ikke at kigge. Men ud fra, hvad jeg ville kalde, det potensforlængende (bilen, mullerne etc.), er jeg ikke så sikker på, at de har forfærdeligt meget at byde på. Og hvis de har, er spørgsmålet om ikke hash'en har sat 'sit præg'!

Det er med røde kinder, at jeg må meddele, at vi ikke har fået skrevet een eneste linie. Vi forfaldt til at spille 'scrabble' og drikke vin! Da vi vågnede i morges, kunne Arendse ikke huske en stor del af igår aftes og jeg - åh - don't get me started!
Men i morgen - i morgen er atter en dag...og en anden stil! Vi har faktisk lavet en optagelse, men jeg ved ikke hvordan,-og om man overhovedet kan lægge den ind på bloggen!?

onsdag, maj 17, 2006 12:11:00 AM  
Blogger Lolle_Gibsonitfår said...

Og Marie: Godt at du har efterladt din blogadresse! Hvordan går det med dit skriveri?:)
Og Frederik: *G* Ja, nogle dage er bare een af de dage! Faktisk udviklede den sig til en Tycho Brahedag af rang! Grr...:)
Og Nick: *G* JA!! Og de forvekslede mig nok med een af deres stamkunder!;)

onsdag, maj 17, 2006 12:29:00 AM  

Send en kommentar

<< Home