Navn:
Sted: Amager, Copenhagen, Denmark

onsdag, maj 10, 2006

Hug en hæl og klip en tå?

I forfængelighedens navn syntes jeg, at det var på tide at trisse forbi en laserbehandler og få udslettet de små, lettere synlige blodkar omkring min næse. Og jeg troede oprigtigt, at jeg skulle "trisse" forbi en sådan, for der er altså gået amerikanske forhold i den, så der burde være een på hvert andet gadehjørne. Men den bedste, i følge min rare gamle læge, ligger i Lyngby - mere specifikt på Buddingevej 54. Da jeg nævner det for min kære lillesøster, får jeg denne med på vejen:
Iben siger:
Hej søs. Så skal jeg til lazer-sjov i morgen! GYS!
Rebecca siger:
he he. jeg er spændt på om du får lilla tud
Iben siger:
Jeg er spændt på, om det gør ondt!
Rebecca siger:
hvis det er det samme som det jeg fik... - så gør det herre ondt.
Og det er den ærlighed hun præsenterer sin aldrende og ængstelige søster for. Hun må være barn OG fuld på én og samme tid!
Med en kær veninde ved hånden begiver jeg mig til Lyngby og den onde lasermaskine....for at få af vide, at man, ved påbegyndt behandling, ikke må være solbrændt og ikke må opholde sig i solen- OVERHOVEDET- i tre måneder derefter. Selvom man slår sine folder i skyggen og undgår al form for kontakt med solen, skal man have sunblogger på i mindst tre måneder og helst gerne op til et år. Og så den sidste, "mindre" detalje: At få behandling med koagulerende laser, føles som at få små, glødende nåle stukket ind i huden. Lokalbedøvelse forringer resultatet, så de anbefaler, at man tager en til to hovedpinepiller før besøget!
Nu må vi se, hvordan landet ligger til efteråret, for jeg må ærligt tilstå, at den tanke der strejfede mig da jeg, rystende som et espeløv, trådte ud på Buddingevej var:
"Hug en hæl og klip en tå" - bare ikke i dette liv!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kære søs.
Jeg er da ked af, at du skulle komme til at kende sandheden fra mig, og ikke fra laserlægen til at starte med.
Jeg kunne ikke have beskrevet smerten bedre selv.
Jeg synes jo du er smuk som du er, og jeg kan godt høre at det kræver større planlægning end som så.
KYS

onsdag, maj 10, 2006 9:29:00 PM  

Send en kommentar

<< Home